Friday, May 9, 2014

Na lijepom plavom Dunavu, 3. dio

Dojmovi i savjeti

Ako se ne odvajate od mobitela, a ne želite plaćati roaming, ne morate se brinuti. Besplatan Wi-Fi je posvuda. Ono što me najviše ugodno iznenadilo je to koliko je Budimpešta multinacionalan i multikulturalan grad. Užitak je vidjeti toliko kultura i rasa na jednome mjestu bez da itko ikoga „krivo“ gleda.

Fontana sa senzorima - voda se spusti kada joj se približite
Budimpešta po meni nije skupa, cijene su prihvatljive, ali eure razmijenite u njhove forinte (HUF) jer vole zaokruživati cijene ako plaćate u eurima. Naravno kao i svugdje, pazite gdje mijenjate novac, ako mjesto izgleda sumnjivo, sigurno je sumnjivo.
Budimpešta nije problematična za snalaženje, grad nema puno visokih građevina, pa se one koje su visoke, poput poznatih građevina, lako vide. Dobar orjentir su mostovi i Dunav. Šetnja gradom je ugodna i ima puno pješačkih zona. Ako želite koristiti gradski prijevoz, obavezno koristite karte jer sam čula da provode stroge kontrole.

Svi oni željni shoppinga ne moraju lutati – dućana ima posvuda, a najviše u dugoj Vaci ulici u samom centru grada. U toj ulici možete naći i puno restorana i dućana sa suvenirima. Ako ne volite klasične restorane, centar je pun poznatih restorana brze hrane poput McDonald'sa, Burger Kinga, Subwaya, ali i običnih zalogajnica.

Ako dotaknete njezino pozlaćeno koljeno,
sigurno ćete se opet vratiti u  Budimpeštu
Ako idete nekom od turističkih agencija, preporučam noćnu vožnju po Dunavu. Možete izabrati verziju s uključenom večerom (30ak €) ili bez (13€). U svakom slučaju, vožnja je prekrasna i traje 40ak minuta i cijelo vrijeme se pušta Straussova skladba o Dunavu. Pogled na osvijetljen grad je poseban. Ako idete u proljeće/jesen obavezno ponesite jaknu jer zna biti dosta hladno na vodi. Na primjer, po danu sam hodala u kratkim rukavima, a navečer sam imala kaput, kapuljaču i rukavice.

Ako sjedite na šetnici uz Dunav ili ga promatrate s jednih od prije spomenutih vidikovaca i učini vam se da vidite autobus kako pliva po rijeci – dobro vam se učinilo. Ako ćete imati vremena, otiđite na turu vodenim autobusom – voze vas kroz grad i onda uđete u Dunav...u autobusu. To je avantura sama po sebi.

Prilikom traženja dobre turističke agencije, obavezno provjerite gdje vam se nalazi hotel. Nama su rekli da je blizu centra što nije bila istina, bio je udaljen oko pola sata vožnje autobusom, što znači da same nismo mogle šetati gradom navečer. Imale smo sreće da su nam neki od restorana brze hrane bili blizu hotela pa smo se mogle barem malo prošetati.

Kada se ide za Zagreb, obično se stane na jezeru Balaton i ruča se u restoranu (po želji). Sestra i ja smo odlučile to vrijeme iskoristiti za malo dužu šetnju i nismo požalile. Jezero je prekrasno i jednostavno nemate dojam da ste na jezeru budući da je veliko.



Nadam se da su vam se svidjeli postovi o Budimpešti i da će vam biti od koristi. Ako se odlučite ići u Budimpeštu, svakako odite na par dana – što duže, to bolje. Grad je velik i prekrasan i ima toliko toga za vidjeti.


P.S. Ponavljam, stavit ću još slika kad mi se sestra vrati u Zagreb – veći dio sam slikala s njezinim fotoaparatom, a ona je otišla raditi na more. Ispričavam se što morate čekati.

Marina Hudoletnjak

3 comments:

  1. Haha, ne znam da li mi je bolji početak ili kraj posta :)
    Budimpešta i Pečuh su mi ostali u lijepom sjećanju. Jedino mi je sada žao što nisam vidjela fontane ove! Damn. Nadam se da će ih Bandić prepoznati ovu ideju :D ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah :D
      Eee te fontane vidiš kad se skompaš s vodičem pa te dodatno vodi kroz grad :P
      Hahah ne bi me čudilo.

      Delete
  2. i nama su rekli da je hotel blizu centra, ali se meni činilo kao da se svaki put vozimo satima :/

    ReplyDelete