Saturday, April 19, 2014

Broadway

Riječ je o malo drugačijem postu i ne, nažalost ne vodim vas na pravi Broadway, ali blizu. Iako naslov može malo zavarati, nije riječ o putovanju na Broadway u doslovnom smislu, ma koliko bih ja to zapravo željela, već u metaforičkom. Naime govorim o hrvatskoj adaptaciji popularnog brodvejskog mjuzikla. Nedavno sam bila u kazalištu Komedija i imala sam privilegiju gledati Monty Python's Spamalot. Zašto privilegiju? Zato što je mjuzikl bio jednostavno savršen. I to ne govorim pristrano jer volim mjuzikle nego jer jednostavno nemam nikakvih primjedbi na cijelu izvedbu. Čak se nisam niti osjećala kao da sam u kazalištu u Zagrebu.

Prije nego što počnem hvaliti hrvatsku verziju, smatram da trebam reći nešto o originalnoj verziji. Originalna verzija iz 2005., u režiji Mike Nicholsa, osvojila je tri Tony nagrade, uključujući i onu za Najbolji mjuzikl 2004.-2005. sezone, te je nominirana za još 14. Sveukupno ju je pogledalo više od dva milijuna ljudi u više od 1500 izvedbi. Napisana je prema filmu iz 1957. Monty Python i Sveti gral, a kao i film, parodija je na legendu o kralju Arthuru.

Taj kultni simbol sigurno nije lako za izvesti, ali stvarno se činilo kao da je. Cijela ekipa je napravila odličan posao ali moram istaknuti par osoba - Igora Mešina kao redatelja, koreografa Bojana Valentića, scenografa Ivu Knezovića te kostimografkinju Mirjanu Stanin.

I naravno moram još dodatno pohvalti Ivanku Aničić koja je prevela i prepjevala mjuzikl. To je sigurno bio najteži posao i moram priznati da sam pomalo bila skeptična prije predstave. Obično hrvatskim adaptacijama fali ono nešto od originala, ubacuje se previše dijalekata u nadi da će se djelo približiti publici i to u kompletu ispadne nespretno. Ali ne i ovdje. Pogledala sam bootleg originalne verzije i sa sigurnošću mogu reći da je ova verzija stvarno vjerna adaptacija. Prevedena je u duhu hrvatskog jezika, a uspio se sačuvati originalan i prepoznatljiv, bezvremenski britanski humor. Jednostavno besprijekorno. Predstava je šarena i živahna, prepuna dosjetljivih šala, ne postoje tabui. Interakcija s publikom je izvanredna.
 Sve pohvale glumačkoj postavi koja je izvanredna i kvalitetna, a pogotovo Damiru Lončaru koji je glumio Kralja Arthura i Renati Sabljak, Gospi od jezera.


Karta je malo skuplja za studentski budžet, ali vrijedi svake lipe. Komedija me osvojila i sigurno ću pogledati još koji mjuzikl iz njihovog repertoara, a nadam se da ćete i vi. Više informacija na stranicama ZGKK.



Marina Hudoletnjak 

4 comments:

  1. Pa tebi idu ove recenzije, sviđa mi se post. :)

    ReplyDelete
  2. Valjda sam jedna od rijetkih koja nije gledala Monty Phytona (čak ne znam jel to film ili serija ili nešto treće), te iako sam uvijek čula samo pohvale uopće me ne privlači da jednom stvarno pogledam, ali o predstavi u Komediji već bih mogla razmisliti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Monty Pythonovci su britanska komičarska grupa, a zajedno su napravili svašta - od serija, filmova i predstava do albuma. Ovaj film još nisam pogedala u cijelosti (dio jesam i super mi je bio), ali mi je na listi filmova koje moram pogledati kada ću imati vremena. Ako voliš komedije i parodije, trebao bi ti se svidjeti. I definitvno pogledaj predstavu :D

      Delete